Online marketing voor het mkb

Om effectief te zijn met inbound marketing, mag online marketing niet ontbreken in de strategie. Wanneer uw (campagne-)website gevuld is met relevante content en interessante downloads en alles draait op de juiste marketingautomation-software, dan kunt u er met online marketing voor zorgen dat er direct relevante bezoekers naar uw content komen. 

Online marketing voor het mkb

Ook voor online marketing, zoals Google Advertising en LinkedIn Sponsored Updates, geldt dat het bereikbaar is voor het mkb. U kunt namelijk zelf bepalen hoeveel geld u hiervoor wilt inzetten, er is geen minimum starttarief. Heeft u in een bepaalde maand wat marketingbudget over? Dan kunt u dat gemakkelijk (laten) inzetten voor online marketing, om wat extra traffic naar uw downloadable content te genereren en zo meer leads te krijgen.

SEO & SEA

SEO (Search Engine Optimisation) en SEA (Search Engine Advertising) worden vaak in één adem genoemd, maar zijn toch echt verschillend. SEO betekent dat u uw website optimaliseert op content en keywords, zodat u in zoekmachines op bepaalde termen goed gevonden wordt. SEA betekent dat u betaalt (per click) voor advertenties op Google. Zo komt u helemaal bovenaan te staan in de resultaten als er gezocht wordt op combinaties van bepaalde zoekwoorden. Deze advertenties worden in de advertising-omgeving van Google gecreëerd.

Sponsored content op social media

Een andere optie om meer traffic naar uw content te genereren, is door te adverteren op social media. Op LinkedIn kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van Sponsored Updates, waarbij u met uw update direct in de tijdlijn van de doelgroep komt die u heel specifiek kunt definiëren. Zo kunt u bijvoorbeeld een e-book promoten. Ook Twitter en Facebook bieden, net als LinkedIn, deze mogelijkheden. Hiervoor geldt geen startlimiet, u kunt het budget inzetten dat u op dat moment beschikbaar heeft en altijd later nog iets extra inzetten. De kosten variëren, er zijn diverse mogelijkheden. Zo kunt u betalen per click op een social advertentie, of betalen voor een bepaald aantal vertoningen. Het marketingdoel bepaalt waar u het beste voor kunt kiezen.

Wilt u weten hoe online marketing een onderdeel vormt van inbound marketing en hoe u hiermee meer leads kunt genereren? Download dan het e-Book ‘Inbound marketing, the basics’, door het formulier hiernaast in te vullen.

Download e-book ‘Inbound marketing, the basics’

In het e-book ‘Inbound marketing, the basics’, leest u de basisbeginselen van inbound marketing, van methodiek tot de invulling en uitvoering van inbound marketing. Download dit e-book door bijgaand formulier in te vullen.