Content marketing voor het mkb

De uitspraak ‘content is king’ komt niet zomaar ergens vandaan. Zonder goede content die van informatieve en relevante waarde is voor de lezer, zal uw inboundmarketing-strategie geen leads opleveren. Inbound marketing staat en valt met de kwaliteit van uw webteksten, video’s, infographics, e-books en whitepapers. Uitgangspunt: laat de inhoud van uw content gaan over wat uw potentiële klant wil lezen, niet over wat u wilt vertellen of verkopen. 

Content marketing is belangrijk voor het mkb

In de mkb-markt heeft u waarschijnlijk te maken met een flink aantal concurrenten die een soortgelijk product of vergelijkbare diensten aanbieden. Daardoor is het heel belangrijk u te onderscheiden en te laten zien op welke gebieden u meer waarde biedt dan uw concurrent. Aangezien 70% van de aankoopbeslissing al online gemaakt wordt, dus voordat men contact met u opneemt, is het belangrijk uw meerwaarde en leiderschap online al te belichten. Daarvoor is goede content noodzakelijk.

Content marketing genereert drie keer meer leads dan traditionele outbound marketing, maar is 62% goedkoper.

Waaraan moet uw content voldoen?

Twee zaken zijn erg belangrijk voor uw content marketing: inhoud en verspreiding.

De inhoud moet aansluiten op wat uw lezer wil weten. Hij zoekt naar antwoorden op zijn vraag of uitdaging. U biedt die antwoorden in uw specialisatie-gebied. Vergeet daarbij even uw product of dienst, maar creëer content (blogs, e-books, video’s) waar uw potentiële klant echt iets aan heeft. Geef hem alvast handvatten waarmee hij aan de slag kan en laat zien dat u hem begrijpt. Zo profiteert u van ‘thought leadership’. Wanneer men online ziet dat u expert bent in uw vakgebied en u mensen echt wilt helpen, zal men eerder geneigd zijn ook bij u te kopen.

Bij de verspreiding gaat het erom dat u de content die u gemaakt hebt, zoals e-books, whitepapers, infographics, blogs en video’s, op het juiste moment, via het juiste kanaal en bij de juiste persoon aanbiedt. Zorg er daarom voor dat uw content goed vindbaar is, met behulp van uw eigen nieuwsbrieven, socialmedia-kanalen en door de inzet van SEO-optimalisatie en online marketing.

Lees meer over content marketing – en hoe dit een belangrijk onderdeel vormt van inbound marketing – in het e-Book ‘Inbound marketing, the basics’. Vul het formulier hiernaast in en krijg het direct toegestuurd.

Download e-book ‘Inbound marketing, the basics’

In het e-book ‘Inbound marketing, the basics’, leest u de basisbeginselen van inbound marketing, van methodiek tot de invulling en uitvoering van inbound marketing. Download dit e-book door bijgaand formulier in te vullen.